Cum îi poate ajuta Tehnica Alexander pe dansatori?
Dansatorii pot acumula multă tensiune în corp, fără a realiza acest lucru. Dansul presupune folosirea tuturor articulațiilor, angrenând în special spatele, șoldurile și genunchii. Dacă dansatorii blochează tensiune în aceste articulații, ei sunt mai rigizi și nu au fluiditate în mișcări.
Tehnica Alexander te învață cum să te observi, cum să devii foarte conștient de legătura dintre corp și minte și de tensiunile inutile pe care le reții în corp. Dar odată ce devi cu adevărat conștient de aceste tensiuni, te poti elibera de ele; abia atunci. Conștientizarea tensiunilor este începutul sfârșitului.
Dar de ce acumulăm prea multa tensiune? Aceasta este o chestiune foarte complicată. De multe ori, tensiunea este de natură emoțională și vine dintr-un loc foarte adânc, psihologic. Mintea afectează corpul. Când oamenii sunt îngrijorați, atunci când le este frică… corpul reacționează tensionându-se: gâtul se scurtează, spatele se încovoaie ușor, umerii se ridică.
În Tango de exemplu, dansul este bazat pe mișcarea naturală. Odată asimilată tehnica specifică acestui dans, cea mai mare provocare devine recuperarea mișcărilor naturale și a coordonării, ca să nu mai fie nevoie să ajustezi nimic în acest sens, atunci când dansezi tango. Cu alte cuvinte, fiecare mișcare și întrega muzicalitate, oricât de complexe, ar trebui să fie realizate în mod natural, fără a a influența conexiunea cu partenerul. Când acest lucru, adică "naturalul" se întâmplă la cel mai înalt grad, îți dă impresia de ușurință în execuție și lipsă de efort. Un exemplu elocvent de "good use" și "natural poise" este Fred Astaire, în a cărui mișcări line nu se simte absolut niciun efort în plus, niciun pic de energie risipită inutil.
Datorită anumitor tendințe din cultura noastră modernă, la majoritatea oamenilor mișcarea naturală nu se manifestă pe deplin, ea fiind împiedicată de tipare anti-naturale, cauzate de obișnuințe legate de stilul de viață și de factori psiho-somatici. Acest lucru înseamnă că cei mai mulți oameni care doresc să exploreze nivele avansate în tango, s-ar putea să fie nevoie să-și recupereze, cel puțin într-o anumită măsură, mișcările și coordonarea naturală.
Tehnica Alexander te învață cum să te observi, cum să devii foarte conștient de legătura dintre corp și minte și de tensiunile inutile pe care le reții în corp. Dar odată ce devi cu adevărat conștient de aceste tensiuni, te poti elibera de ele; abia atunci. Conștientizarea tensiunilor este începutul sfârșitului.
Dar de ce acumulăm prea multa tensiune? Aceasta este o chestiune foarte complicată. De multe ori, tensiunea este de natură emoțională și vine dintr-un loc foarte adânc, psihologic. Mintea afectează corpul. Când oamenii sunt îngrijorați, atunci când le este frică… corpul reacționează tensionându-se: gâtul se scurtează, spatele se încovoaie ușor, umerii se ridică.
În Tango de exemplu, dansul este bazat pe mișcarea naturală. Odată asimilată tehnica specifică acestui dans, cea mai mare provocare devine recuperarea mișcărilor naturale și a coordonării, ca să nu mai fie nevoie să ajustezi nimic în acest sens, atunci când dansezi tango. Cu alte cuvinte, fiecare mișcare și întrega muzicalitate, oricât de complexe, ar trebui să fie realizate în mod natural, fără a a influența conexiunea cu partenerul. Când acest lucru, adică "naturalul" se întâmplă la cel mai înalt grad, îți dă impresia de ușurință în execuție și lipsă de efort. Un exemplu elocvent de "good use" și "natural poise" este Fred Astaire, în a cărui mișcări line nu se simte absolut niciun efort în plus, niciun pic de energie risipită inutil.
Datorită anumitor tendințe din cultura noastră modernă, la majoritatea oamenilor mișcarea naturală nu se manifestă pe deplin, ea fiind împiedicată de tipare anti-naturale, cauzate de obișnuințe legate de stilul de viață și de factori psiho-somatici. Acest lucru înseamnă că cei mai mulți oameni care doresc să exploreze nivele avansate în tango, s-ar putea să fie nevoie să-și recupereze, cel puțin într-o anumită măsură, mișcările și coordonarea naturală.